Podpora‎ > ‎

Pomocník k objednávkovému portálu b2b.inform-za.sk



HLAVNÉ MENU (HOMEPAGE)


ZARADENÉ, KATALÓG, OBJEDNÁVKY, DOKLADY, ZLACNENÉ, POMOCNÍK, KONTAKTY, KOŠÍK, KONTAKTNÝ FORMULÁR, UŽÍVATEĽ


ZARADENÉ


Zobrazuje všetky ponúkané položky usporiadané podľa dátumu zaradenie, teda podľa dátumu pridania položky do databázy.


KATALÓG


Zobrazuje ponúkané položky. V sekciách; NOVINKY - najnovšie položky podľa dátumu vydania za posledných 30 dní, KOMPLETNÝ ZOZNAM - všetky položky, PRIPRAVOVANÉ - pripravované položky podľa dátumu vydania na nasledujúcich 90 dní, POSLEDNÉ KUSY - u vydávateľov vypredané položky, ktoré sú ešte skladom.


OBJEDNÁVKY


NEDOKONČENÁ OBJEDNÁVKA


Tento modul obsahuje informácie týkajúce sa nedokončenej objednávky, ktorá môže byť ľubovoľne upravovaná podľa vašich potrieb. Po odhlásení a prihlásení sa opäť načíta a umožní v objednávke ďalej pokračovať. Po kliknutí na tlačidlo dokončiť objednávku sa odosiela informačný email o tejto udalosti aj partnerovi na kontaktný email aj administrátorovi systému. Do spracovania ma objednávka stav „Nová“, po zmene stavu na “V spracovaní” je možné ju stornovať len zaslaním správy na adresu: odbyt@inform-za.sk


DOKONČENÉ OBJEDNÁVKY


Zoznam dokončených objednávok podľa ich čísel. V dokončených objednávkach sa zobrazujú všetky objednávky ktoré odberateľ potvrdil. Môže si ich prezerať, zoraďovať podľa svojich potrieb (napr. podľa čísla objednávky, stavu objednávky, dátumu objednania...). Po kliknutí na určitú objednávku je možné zobraziť detailné informácie o objednávke (dátum objednania, počet položiek, stav...),  počty položiek a ich stavy. Pri položkách sú zobrazené počty objednaných, zrušených a nevybavených položiek, ďalej názov položky, doporučená predajná cena a RABAT na položke.


TOVAR K VYBAVENIU


Tento zoznam obsahuje Vami objednané položky, ktorý ešte neboli vyexpedované. Tovar bude expedovaný v najbližšom termíne (termín sa zobrazí po prejdení kurzorom myši na ikonu presýpacích hodín).


Storno objednávky


V tejto sekcii je možné upraviť počet objednaných kusov (zrušiť objednávku položky je možné zapísaním nulového počtu), stornovať celú objednávku je možné v stĺpci “Stav objednávky” a zvolení možnosti “Zrušiť objednávku”.


POSTUP VYTVORENIA NOVEJ OBJEDNÁVKY:


1.    Prihlásenie; prihláste sa na http://b2b.inform-za.sk/?q=node/24&a=8.



Systém zobrazí Vaše rabaty až po príhlásení. V prípade, ak Vám už bolo  heslo zaslané a nemáte ho k dispozícii, môžte požiadať o vygenerovanie nového hesla. (ako prihlasovacie meno uveďte svoju mailovú adresu).  Heslo si následne môžte zmeniť v časti: Užívateľské nastavenia zmeniť, prípadne vytvoriť prihlasovacie údaje pre ďalšieho podužívatela. V prípade straty hesla si na adrese http://b2b.inform-za.sk/?q=node/47 môžte požiadať o zaslanie nového hesla.



V prípade, ak ešte nie ste ako velkoobchodný odberatel registrovaný, môžte ju previest v: http://b2b.inform-za.sk/?q=node/67&a=8  . 



Po registrácii si v v menu: Užívateľ  v časti:   NASTAVENIA POSIELANIA NOVINIEK  môžete  zvoliť, z ktorých tématických oblasti si želáte zasielať informácie o pripravovaných, alebo naskladnených tituloch podľa tématického zaradenia, oblasti je možné zvoliť "zakliknutím" z detailného výberu z 392 tématických oblastí.  



2.    Vyhľadávanie; vyhľadajte tovar podľa jednotlivých kritérií.


Poznámka; Vyhľádavanie Vám uľahčí „našepkávač“, ktorý Vám logicky doplní názov tovaru resp. EAN kód. Vkladať je možné aj viacslovné kľúčové slová alebo kombináciu kľúčových slov. Vyhľadávať je možné podľa: titul, podtitul, autor, vydavateľstvo, ISBN a EAN kódu, Prekladateľa, Edície podľa jazyka. Zoraďovať výsledky je možné podľa: dátumu názvu autora vydavateľa odporúčanej ceny K týmto podmienkam hľadania je možné zadať aj minimálnu a maximálnu cenu, určiť kde hľadať (napr. Novinky, Výpredaj).


“Našepkávač”;





3.    Dostupnosť; pomocou prejdení kurzora myši na jedntotlivé „príznaky“ v stĺpci dostupnosť si môžete overiť stav a dostupnosť danej položky.


Poznámka; po prejdení kurzorom myši na príznak „postavy“ sa Vám zobrazí meno produktového manažéra, ktorý má tovar vo svojej agende (v prípade otázok ho môžete priamo kontaktovať mailom, alebo cez skype). Príznak presýpacích hodín znamená, že tovar je objednaný, teda ho zabezpečujeme u dodávateľa. Príznak modrého obdĺžnika značí, že po rozbalení detailov položky, táto položka obsahuje aj obsah alebo ukážku. Jednotlivé písmenkové skratky X,Y,Z Vám zobrazia dodaciu dobu v prípade, ak položka nie je skladom, príznak N znamená, že ide o pripravovanú položku, ktorá ešte nebola vydaná. Príznaky V a W značia, že položka je vypredaná, avšak sťahuje sa z našich komisionálnych skladov (doporučujeme Nastaviť strážneho psa ).


Legenda statusov a jednotlivých príznakov; (uvedené vysvetlivky sa zobrazia po prejdení kurzorom myši na príznak)


Do 7 dní    Skladom u dodávatela (v prípade nedostatočného počtu na sklade dodávame do 7 dní)

Do 14 dní    Skladom u dodávatela (v prípade nedostatočného počtu na sklade dodávame do 14 dní)

W    Vypredané (vyžiadané vydavateľom, určené iba pre pevný odber)

V    Vypredané u vydavateľa (sťahujeme z komisie, dodanie bez záruky, nastavte si upozornenie o naskladnení v pravej časti)

icons glass12.jpg    Zabezpečujeme u dodávateľa (predpokladaný dátum dodania: *datum*, nastavte si upozornenie o naskladnení v pravej časti)

a.jpg    Akciová cena

star_green.gif    Výhradná distribúcia

4.gif    Rozobraná

N    Pripravovaná novinka

T    Pripravovaná dotlač


Iné;


Produktový manažér    Produktový manažér + kontakt

Obsah    K položke je priradené pdf (obsah alebo ukážka)



4.    Uskutočnenie objednávky; objednávku uskutočníte, tak že do stĺpca „KS“ zapíšete počet kusov pri položke, ktorú chcete objednať, „clicknutím“ na košík, alebo potvrdením "Enter" objednávku presuniete do košíka, pri položke,  zaškrtávací štvorček v stĺpci „K“ značí, že je možné danú položku objednávať do komisie, položky, pri ktorých tento štvorček absentuje je možné objednávať iba na na faktúru.



Poznámka; tovar je možné objednávať, aj keď je momentálne skladom 0 ks, po zaevidovaní Vašej objednávky tovar ihneď objednáme. Pre dokončenie a odoslanie objednávky je potrebné v menu „Košík“ – „Dokončiť objednávku“.  Počet objednaných kusov v košíku môžte meniť zapísaním aktuálneho počtu kusov a opätovným kliknutím na kosík, alebo potvrdením "Enter".  Upozornenie: po stlačení: "Vymazať objednávku"  sa vymaže obsah celej objednávky.






Nastavenie upozornenia „strážneho psa“ o naskladnení


Poznámka: nastavuje sa v pravej časti, vhodné nastaviť pri položkách, ktoré momentálne nie sú skladom,  napr. pripravované tituly alebo tituly sťahované z komisionálnych skladov a máte záujem byť vyrozumení o ich naskladnení.



DOKLADY


Sekcia Doklady obsahuje vystavené faktúry, vratky a prevodky. Doklady je možné stiahnuť vo formáte pdf. alebo csv.  Ďalšou položkou v tejto sekcii je KONSIGNÁCIA, ktorá predstavuje zoznam všetkých položiek (včítane nulových, na posúdenie doplnenia) dodaných na Váš konsignačný sklad, s farebne zvýraznením  položiek, ktoré sú, alebo budú v priebehu mesiaca vyžiadané na vrátenie. Kompletný zoznam nenulových položiek, ktoré na Vašom komisnom sklade evidujeme (stav skladu) je možné stiahnuť vo formáte Excel v lavej spodnej časti okna


ZLACNENÉ


Zobrazuje položky zaradené do trvalého výpredaja, ktorý je platný do ich vypredania.



KONTAKTY


Kontakty a pracovné zaradenie nášho tímu.


KONTAKTNÝ FORMULÁR


Formulár pre Vaše otázky, dotazy a pod. Správy su zaradené do predmetových skupín; Kontakt, Hľadám knihu, Chcem sa opýtať, Chyba na stránke, Návrh na vylepšenie stránky. Pred odoslaním je potrebné opísať overovací kód.



UŽÍVATEĽ


UŽÍVATEĽSKÉ NASTAVENIA

Možnosť editovať obchodné údaje (adresa, kontaktné údaje). Táto sekcia ponúka aj možnosť vytvorenia podužívateľa k svojmu účtu. Ďalej je v tejto sekcií možné nastaviť obchodné podmienky realizácie objednávok a formát exportného súboru (pdf., xml).

______________________________________________________________________



IMPORT KATALÓGU SKLADOVÝCH KARIET (s možnosťou voľby formátu csv, xml)

Spôsob prevzatia;

Pomocou ľubovoľného FTP klienta sa pripojiť na server ftp://vt.inform-za.sk/, pričom užívateľské meno a heslo je totožné s tým, ktorým sa odberateľ hlási do B2B.

Po prihlásení do http://b2b.inform-za.sk/?q=node/24&a=8  v menu UŽÍVATEL v odstavci EXPORT KATALÓGU SKLADOVÝCH KARIET: je možné zvoliť formát súboru exportovaného katalógu z dvoch možností: CSV a XML.

Na uvedenej FTP lokalite nájde odberateľ po prebehnutí procedúry vygenerovania katalógu (prebieha každú hodinu) súbor v požadovanom formáte zabalený v archíve typu ZIP. Archív obsahuje vždy dva súbory - catalogue_dump a categories_dump,  pričom samotné skladové karty sú umiestnené v prvom menovanom.

Pre väčší komfort pri importe do svojich riešení boli kategórie a dostupnosť vyčlenené do druhého súboru a v hlavnom sú odkazované pomocou ich identifikátorov.

Upozornenie:  Ak si odberateľ zažiada o zmenu výstupného formátu katalógu (z XML do CSV resp. opačne), zmena v podobe nových súborov na FTP lokalite sa prejaví až pri najbližšej nasledujúcej procedúre vygenerovania katalógu (prebieha každú hod.).

Zoznam tématických oblasti zapísaný v kompletnej ceste ako aj jednotlivo, ich prelinkovanie do b2b, ako aj ich prevodníky k tématickým kategóriam :Albatrosmedia,  Euromedia, Pemic:  









Comments